KODI I PROCEDURËS PENALE I REPUBLIKËS SË SHQIPËRISË   |   7905

Neni 455: Gjykimi i rishikimit

1Gjykata, e caktuar për rigjykimin e çështjes, cakton datën e seancës gjyqësore dhe urdhëron thirrjen e palëve.

2Respektohen dispozitat e gjykimit të shkallës së parë brenda kufijve të shkaqeve të parashtruara në kërkesën e rishikimit.

Përmbajtja

      1. Sic është përmendur gjerësisht, Rishikimi përbën një mjet të jashtëzakonshëm ankimi për goditjen e vendimeve penale të formës së prerë. Nga ana tjetër vetë ky mjet i jashtëzakonshëm në rast se rezulton i suksesshëm para gjykatës, sjell si rezultat kryerjen e një procedure rigjykimi e cila po ashtu është e jashtëzakonshme në llojin e saj dhe në shumë aspekte e papajtueshme me rregullat normale të gjykimit. Për këtë arsye në nenin 455 të K.Pr.Penale qëllimi i ligjvënësit është të orientojë nëpërmjet një postulati të shkurtër, gjykatën, për zbatuar gjatë rigjykimit rregulllat e gjykimit në shkallë të parë por me vëmendjen për ti përshtatur këto rregulla rastit apo llojit të rishikimit. Si rrjedhojë mund të thuhet se qëllimi i dispozitës është të përfshijë një rregullim të përgjithshëm për të gjashtë rastet e rishikimit por duke lejuar gjykatën ti përshtasë këto rregulla mutatis mutandis me shkakun rishikues.
      1. Neni 455 i K.Pr.Penale ka vetëm dy paragrafë të cilët përcaktojnë procedurën që ndjek gjykata në rigjykimin e cështjes pas pranimit të kërkesës për rishikim. Në paragrafin e parë përcaktohet lloji i gjykimit që do të kryhet, I cili, në ndryshim ka gjykimi I shqyrtimit të kërkesës për rishikim, tashmë është publik dhe me kontradiktorialitet midis palëve. Në paragrafin e dytë përcaktohet rregulli i përgjigjshëm për të zbatuar aq sa është e mundur rregullat e gjykimit në shkallë të parë.

       

      1. Pas marrjes së vendimit për pranimin e kërkesës për rishikim, gjykata që ka pranuar kërkesën depoziton vendimin në kryesekretari. Ky vendim gjyqësor është shkak për regjistrimin e cështjes penale dhe shortimin e saj duke përjashtuar nga shorti gjyqtarët që kanë marrë pjesë në dhënien e vendimit të rishikimit po ashtu dhe gjyqtarin që ka pranuar kërkesën për rishikim. Në lidhje me procedurën që ndiqet nga gjykata e caktuar për rishikimin Neni 455 i K.Pr.Penale ligji bën përcaktimin se “Gjykata, e caktuar për rigjykimin e çështjes, cakton datën e seancës gjyqësore dhe urdhëron thirrjen e palëve...Gjykata duhet të respektojë dispozitat e gjykimit të shkallës së parë brenda kufijve të shkaqeve të parashtruara në kërkesën e rishikimit. “
      2. Megjithatë në këtë pikë para se të kalohet në intepretimin tërësor të dispozitës është e domosdoshme të kryhet një ndarje në dy kategori të institutit të rishikimit penal. Kështu pavarsisht se Instituti i Rishikimit është një dhe si rregull parashikimet e dispozitave që e përbëjnë duhet të vlejnë për të gjitha rastet e rishikimit, duhet thënë se, për shkak të vullnetit të ligjvënësit për të futur nën këtë institut cdo rast kur një vendim i formës së prerë rigjykohet, është e nevojshme që rregullat e përgjithshme të listuara në Nenet 455 dhe 456 të K.Pr.Penale të zbatohen mutatis mutandis në varësi të llojit të procedurës rishikuese. Nëse do të kryenim një ndarje qoftë dhe historike të institutit të rishimimit mund të thonim se kemi dy kategori të rishimit, ai klasik dhe rishikimi atipik.
      3. Rishikim klasik janë 4 rastet e rishikimit që kanë qënë në fuqi dhe para ndryshimeve ligjore të vitit 2017, ndërkohë që rastet e rishikimit atipik janë rastet e reja të amenduara në kodin e procedurës. Kështu kërkesa për rishikimin e vendimit për një nga shkaqet e parashikuara nga neni 450 pika 1 gërma “a”, “b”, “c” dhe “ç” të K.Pr. Penale përbëjnë rastet klasike të rishikimit, ndërkohë që gërmat “d”, “dh”, dhe “e” mund të konsiderohen si raste atipike, dhe kategorizohen si të tilla pësi për vetë karakteristikat e tyre i shmangen rregullave të përgjithshme të rishikimit.
      4. Rishikimi klasik- Në rastet e parashikuara nga neni 450 pika 1 gërma “a”, “b”, “c” dhe “ç” të K.Pr. Penale zbatohen në mënyrë të plotë rregullat e parashikuara në nenin 455 dhe 456 të K.Pr.Penale dhe po ashtu këto rregulla janë elaboruar gjerësisht dhe nga Kolegjet e Bashkuara të Gjykatës së Lartë në dy vendime unifikuese[1]. Kështu me caktimin e rigjykimit Gjykata, e caktuar për rigjykimin e çështjes, cakton datën e seancës gjyqësore dhe urdhëron thirrjen e palëve. Në këtë rast, ndryshe nga një gjykim fillestar ku palët janë Prokurori dhe i pandehuri, në gjykimin e rishikimit palët janë Prokurori dhe i dënuari. Pra pranimi i kërkesës për rishikim nuk sjell automatikisht dhe ndryshimin e pozitës proceduriale të të dënuarit (Neni 453/4). Duhet thënë se edhe para ndryshimeve të Nenit 453/4 të K.Pr.Penale ku tashmë në mënyrë të qartë sanksionohet mosndryshimi i pozitës proceduriale të të dënuarit me pranimin e kërkesës për rishikim, vetë Kolegjet e Bashkuara të Gjykatës së Lartë në Vendimin Unifikues Nr. 3, datë 08.07.2013 kanë vendosur theksin në këtë fakt. Kështu në këtë vendim, ndër të tjera është unifikuar se: “Në rastin kur  kërkesa  e  të  dënuarit  pranohet  dhe  Kolegji  Penal  i  Gjykatës  së  Lartë  në  bazë  të kompetencës rishikuese që ka sipas nenit 453 të K.Pr.Penale i hap rrugë procesit gjyqësor të rishikimit, i gjykuari do të  vazhdojë të ketë statusin procedural të të dënuarit. Pranimi i kërkesës  për  rishikim  nuk  pas  sjell  në  vetvete  revokimin  e  dënimit  as  edhe  lirimin  e  të dënuarit, por vetëm rihapjen e procesit gjyqësor për efekt të sqarimit të rrethanave të reja me qëllim që vendimi gjyqësor t’i përgjigjet të vërtetës...Pranimi i kërkesës për rishikim nuk e ndryshon pozitën procedurale nga ajo e të dënuarit në atë të të pandehurit...”.[2]
      5. Duke qënë e qartë tashmë dhe falë ndërhyrjes legjislative për të sqaruar se përballë prokurorit në procesin e rigjykimit do të jetë tashmë i dënuari, ngelet i dyshimtë fakti nëse në këtë process do të thirret dhe viktima e veprës penale. Në fakt në intepretim strikt të dispozitës termi “thirrjen e palëve”  duket se e përjashton viktimën nga pjesëmarrja në proces (apo të paktën thirrja në process) përsa kohë ajo nuk është palë në kuptim të ligjit. Nga ana tjetër nisur nga karakteristika e procesit të rishikimit mund të interpretohet se mospërmendja e viktimës në këtë process është vetë vullnët i ligjvënësit dhe jo “harrësë” e tij[3].
      6. Me celjen e seancës së gjykimit të rishikimit gjykata vendos marrjen dhe debatimin e provave të cilat kanë shërbyer si shkak për rishikimin. Ndërkohë në lidhje me provat e administruara në vendimin objekt rishikimi duhet thënë se gjatë procesit të rigjykimit, provat të cilat janë çmuar si të tilla në vendimin e mëparshëm, vlerësohen sërish të tilla. Edhe nga vetë parashikimet e neneve 450/c (prova të reja, të cilat vetëm ose së bashku me ato që janë vlerësuar një herë) apo 456/2 të K.Pr.Penale (nuk mund të jepet një vendim vetëm duke bërë një vlerësim tjetër të provave të marra në gjykimin e mëparshëm), arrihet në përfundimin logjik se provat e shqyrtuara dhe të administruara në gjykimin e mëparshëm vazhdojnë të mbeten të vlefshme edhe për gjykatën e rishikimit. Fuqia e tyre provuese nuk diskutohet më dhe palët në proces nuk gëzojnë të drejtën t’i kundërshtojnë për shkaqe pavlefshmërie apo papërdorshmërie. Megjithatë palët mund të kërkojnë rivlerësimin e vërtetësisë dhe fuqisë së tyre provuese, në raport me provat e reja te zbuluara rishtazi. Ndaj dhe Kolegjet e Bashkuara të Gjykatës së Lartë në Vendimin Unifikues Nr. 3, datë 08.07.2013 kanë arsyetuar se “rishikimi i vendimit, duke qenë mjet i jashtëzakonshëm ankimi i një vendimi të formës së prerë, nuk pas sjell pavlefshmërinë e provave të marra dhe të përdorura në vendiminqë do të rishikohet. Veçoria e këtij gjykimi qëndron në marrjen e atyre provave të cilat kanë shërbyer si shkak për pranimin e rishikimit. Kolegjet e Bashkuara të Gjykatës së Lartë çmojnë se gjykata që rishikon çështjen është e detyruar të marrë në rivlerësim provat të cilat kanë shërbyer  në  dhënien  e vendimit  pa  ju  futur  edhe  një  herë  shqyrtimit  të  tyre  dhe  duke  e përqendruar hetimin gjyqësor vetëm në ato prova të cilat kanë shërbyer si objekt i kërkesës përrishikim e që janë përdorur si shkak për pranimin e rishikimit. Në këtë proces rishikues vlerësimi i provave të reja do të jetë në tërësi së bashku me provat e tjera të shqyrtuara më parë me qëllimin që provat e reja së bashku ose në mënyrë të veçantë të çojnë gjykatën në konfirmimin evendimit të parë që rishikohet,, ose në një vendimmarrje të ndryshme. “.
      7. Pas marrjes së provave që kanë shërbyer si shkak për rishikim, mundet që objekti i hetimit gjyqësor pikërisht për shkak të këtyre provave të administruara të zgjerohet dhe më tej. Në këtë rast duke marr parasysh parashikimin e nenit 455/2 të K.Pr.Penale nuk pengohet gjykata që dhe kryesisht të disponoj marrjen e provave të reja tej atyre të përcaktuara për rishikim por që detyrimisht duhet të jenë rrjedhojë e këtyre të fundit. Ndërkohë në lidhje me kërkesat që mund të paraqesin palët mund të ngrihet për diskutim cështja nëse gjatë këtij lloj gjykimi mbrojtja mund të paraqesë kërkesë për gjykim të shkurtuar. Në fakt gjykimi i shkurtuar dhe gjykimi i rishikimit janë dy koncepte që nuk përputhen logjikisht me njera tjetrën, ndaj dhe pyetjes së mësipërme i është dhënë përgjigje negative nga doktrina duke sqaruar se  kërkesa e të pandehurit për gjykim të shkurtuar, në rastin e rishikimit, nuk duhet pranuar. Kjo, sepse gjykata e rishikimit, veç provave të fashikullit të gjykimit të mëparshëm, me të cilin është marrë vendimi i formës së prerë, i ankimuar, bashkë me to do të çmojë edhe provat e reja apo të zbuluara rishtas që ka paraqitur kërkuesi, dhe të cilat janë administruar prej saj gjatë rishikimit, kusht ky sine cua non në këtë lloj procesi. Nga ana tjetër, çështja penale së cilës i përket vendimi i formës së prerë që kërkohet të rishikohet, zakonisht ka kaluar të gjitha fazat e gjykimit, përfshirë në shumicën e rasteve edhe Gjykatën e Lartë.”[4].

      Ndërsa me vendimin unifikues Nr. 6, datë 11.10.2002, Kolegjet e Bashkuara të Gjykatës së Lartë janë shprehur se: “...nga përmbajtja e dispozitës së nenit 455/1 të K.Pr.Penale, sipas sëcilës në gjykimin e rishikimit respektohen dispozitat e gjykimit të shkallës së parë brenda kufijve të shkaqeve të parashtruara në kërkesën e rishikimit...”. Kolegjet vijojnë arsyetimin se: “procesi gjyqësor që zhvillohet nëpërmjet rishikimit, nuk është një proces thjeshtë revizionimi, (në kuptimin e ngushtë të fjalës), të një procesi të mëparshëm, por gjykata në përfundim të tij, mbasi administron evlerëson faktet, rrethanat dhe provat që janë paraqitur rishtaz nga palët, së bashku dhe në harmonime provat, rrethanat dhe faktet e administruara dhe të vlerësuara në përfundim të gjykimit të mëparshëm, mund të arrijë në përfundime të ndryshme, madje dhe krejtësisht të kundërta me ato qëkishte arritur në gjykimin e parë dhe të japë vendim po krejtesisht të kundërt..”

      1. Rishikimi atipik : Me miratimin e Ligjit Nr. 35/2017 “Për disa shtesa dhe ndryshime në Ligjin Nr. 7905, datë 21.03.1995, “Kodi i Procedurës Penale i Republikës së Shqipërisë”, të ndryshuar ne nenin 450 jane shtuar 3 raste të reja rishikimi të vendimit penal të formës së prerë. Konkretisht shkronjat d) dh) dhe e) ne te cilat si shkaqe te rishikimit jane edhe rasti kur: d) ka nje vendim te GJEDNJ qe ben te nevojshem rigjykimin e ceshtjes. Ne kete rast kerkesa mund te paraqitet maksimalisht 6 muaj pas vendimit te GJEDNJ; dh) i denuar eshte ekstraduar me kushtin e shprehur te mundesise se rigjykimit te ceshtjes dhe ne kete rast afati per paraqitjen e kerkeses eshte deli ne 30 dite nga data kur personi eshte ekstraduar; e) kur personi është gjykuar në mungesë sipas nenit 352 të këtij Kodi dhe kërkon rigjykimin e çështjes. Kërkesa paraqitet brenda tridhjetë ditëve nga data e marrjes dijeni.

      Të tre situatat e mësipërme nuk janë raste të mirëfillta që përbëjnë thelbin e rishikimit si mjet i jashtëzakonshëm për goditjen e vendimeve penale, për shkak se vendimi i gjykatës është i gabuar përsa i përket çmuarjes së faktit. Në thelb këto situate synojnë rigjykimin nga e para të çështjes së përfunduar me një vendim të formës së prerë për shkak të cënimit të së drejtës së të pandehurit për një proces të rregullt ligjor, të konstatuar edhe nga ana e Gjykatës Europiane për të Drejtat e Njeriut, e cila udhëron në arsyetimin e saj që të rihapet procesi si mënyra më e mirë për të rivendosur të drejtën e shkelur. Po ashtu rasti i parashikuar nga pika “dh” e neni 450 të K.Pr.Penale duhet parë në unitet me nenin 3 të protokollit të dytë shtesë të "Konventën Evropiane të Ekstradimit të 13 Dhjetorit 1957", të ratifikuar me Ligjin Nr. 8322, datë 02.04.1998, nën titullin “Gjykimet në mungesë” ku parashikohet shprehimisht se: “1. Kur një Palë kontraktuese kërkon nga një Palë tjetër ekstradimin e një personi me qëllim ekzekutimin e një vendimi me burgim të dhënë në mungesë, Pala e kërkuar mund të refuzojë ekstradimin për këtë qëllim, nëse sipas mendimit të tij, procedurat e gjykimit nuk përmbushin të drejtat minimale të mbrojtjes, të njohura për një person të akuzuar për një vepër penale. Megjithatë, ekstradimi do të jepet nëse Pala kërkuese jep garanci të mjaftueshme që personi do të rigjykohet me të drejtën e mbrojtjes. Ky vendim do të autorizojë Palën kërkuese të ekzekutojë vendimin, nëse personi i dënuar nuk kundërshton një gjë të tillë, ose të nisë procedurat e rigjykimit për personin e ekstraduar.”. Më tej dhe pika “e” e nenit 450 të K.Pr.Penale parashikon rishikimin kur i pandehuri është gjykuar në mungesë pa pasur dijeni personalisht për procesin e zhvilluar në ngarkim të tij.

      Këto 3 raste sic u përmend dhe mësipër kategorizohen si raste atipike për vetë faktin se nuk ndjekin as logjikën e rishikimit (sic është përmendur rishikimi ka për logjik të tij rigjykimin e vendimi të formës së prerë  për shkak të një çmuarje të gabuar të faktit, për shkak se, nuk janë marrë parasysh në dhënien e vendimit rrethana të cilat nuk diheshin më parë prej gjykatës, por që dalin më vonë, të cilat sikur të diheshin) dhe as procedurën e përgjithshme të rigjykimit të parashikuar për rastet klasike të rishikimit. Pra ato dallojnë nga shkaqet klasike nga shkaku dhe nga procedura.

      Në lidhje me shkakun e rishikimit shkaqet e parashikuara nga neni 450 pika 1 gërmat “d”, “dh”, dhe “e” nuk prezumojnë se vendimi objekt rishikimi është i gabuar. Përkundrazi pranimi i një kërkese për rishikim bazuar mbi këto 3 shkaqe pranon në mënyrë të drejtëpërdrejtë se vendimi i dënimit është i gabuar (I gabuar të paktën procedurialisht), kjo në ndryshim nga 3 rastet klasike ku në procesin e rigjykimit kërkuesit i jepet shansi të provojë që vendimi i dënimit ka qënë i gabuar. Përshembull, kur pranohet një kerkëse rishikimi me arsyen e marrjes së një prove të re, gjykata që pranon kërkesën nuk prish vendimin e dënimti pasi kjo i takon vetëm gjykatës që do të kryej rigjykimin nëse do të rezultojë se prova e re është e një fuqie të tillë provuese sa të përmbysë vendimin e dënimit. Në të kundërt kur gjykata pranon një kerkesë ku i pandehuri pretendon që është gjykuar në mungesë, atëherë, gjykata, me një vendim të formës së prerë ka pranuar se i gjithë procesi i mëparshëm ka qën Nul dhe do të duhet të ribëhet nga fillimi.

      Si rrjedhojë, në lidhje me procedurën e rishikimi, duhet thënë se kur Gjykata pranohen kërkesën për rishikimin e vendimit për një nga shkaqet e parashikuara nga neni 450 pika 1 gërmat “d”, “dh”, dhe “e” dhe e dërgon çështjen për rigjykim, bën që vendimi për të cilin kërkohet rigjykimit i dhënë në mungesë të të pandehurit, të prishet automatikisht e për rrjedhojë i dënuari tashmë rimerr statusin e të pandehurit, pasi automatikisht është pranuar se të pandehurit i është cënuar e drejta për një proces të rregullt ligjor. Në këtë prizëm, logjikisht prishja e vendimit të dhënë në mungesë nuk bëhet në përfundimit të gjykimit të rigjykimit, por që në momentin e pranimit të kërkesës për rishikim. Vendimi për pranimin e kërkesës për rishkimin është i paankimueshëm, për rrjedhojë për gjykatën e rishikimit fakti i gjykimit në mungesë të të pandehurit dhe mohimi i së drejtës së mbrojtjes si element të një procesit të rregullt ligjor, nuk mund të vihet më në diskutim. Prandaj, e vetmja detyrë e gjykatës së rigjykimit është t’a rivendosë të pandehurin në pozicionin në të cilin ai do të kishte qenë nëse do të ishte njoftuar rregullisht për procesin në ngarkim të tij, sikurse theksohet në jurisprudencën e GJEDNJ-së[5]. Pra në ndryshim nga rastet e rishikimit klasik, në 3 rastet atipike për të cilat flasim pozita proceduriale e të dënuarit nuk do jetë më e tillë, pavarsisht parashikimit të Nenit 543/4 të K.Pr.Penale I cili nuk mund të jetë i zbatueshëm në këtë rast.

      Në lidhje me rigjykimin e cështjes Kodi i Procedurës nuk ka parashikuar detaje të tjera vec atyre ekzistues, duke mbetur parashikimi se Gjykata e caktuar për rigjykimin e çështjes, cakton datën e seancës gjyqësore dhe urdhëron thirrjen e palëve. Ndonëse nuk është parashikuar në mënyrë të shprehur nëse gjykimi do të kthehet pranë gjyqtarit të seancës paraprake apo do të kalojë direkt për në themel, kjo del e interpretueshme nga fryma e dispozitës e cila i referohet vetëm gjykimit të themelit. Po ashtu megjithëse nga ligjvënësi nuk parashikohet në mënyrë të shprehur, është e kuptueshme se i pandehuri ipso lege rivendoset në afat për të parashtruar të gjitha kërkesat që mund të parashtronte në seancën paraprake (gjykim të shkurtuar apo pavlefshmëri të akteve).

      Si rrjedhojhë dhe interpretimi i bërë mësipër në lidhje me pamundësinë për të kërkuar zbatimin e gjykimit të shkurtuar gjatë rishikimit klasik, nuk duket se vlen për këtë rast, përsa kohë që detyrim parësor për gjykatën është ta vendosë të pandehurin në pozicionin në të cilin ai do të kishte qenë nëse do të ishte njoftuar rregullisht për procesin në ngarkim të tij. Kështu në një rast kur në një proces rishikimi nga ana e të pandehurve u kërkua zbatimi i procedurave të gjykimit të shkurtuar Gjykata e Rrethit Gjyqësor Kurbin me Nr.Vendimin 403 (1589) Dt.Regj.26.10.2017 Dt.17.07.2018 pranoi kërkesën duke arsyetuar se “.. çdo lloj interpretimi i ndryshëm.. duke mos e rivendosur të pandehurin në pozicionin në të cilin ai do të kishte qenë nëse do të ishte njoftuar rregullisht për procesin në ngarkim të tij, sikurse theksohet në jurisprudencën e GJEDNJsë, për një nga shkaqet e parashikuara nga neni 450 pika 1 gërmat “d”, “dh”, dhe “e”, do të bënte që neni 453 pika 4 dhe 456 pika 2 të K.Pr.Penale, të binte në kundërshtim me nenet 31, 33 dhe 42 Kushtetutën dhe nenin 6 dhe 13 11 të KEDNJ-në, që bën fjalë për respektimin e të drejtës për një proces të rregullt ligjor dhe të drejtën për të pasur një mjet efektiv ankimi, i cili do të garantonte rivendosjes në vend të së drejtës së shkelur. Gjithashtu, nëse të pandehurit të gjykuar në mungesë pa e njoftuar rregullisht për procesin në ngarkim të tij nuk i garantohen të gjitha të drejtat në gjykimin e rishikimit atëherë do të sillte situata absurde, ku do ta disfavorizonte në raport me një të pandehur që e kanë njoftuar rregullisht për procesin në ngarkim të tij, në kundërshtim të hapur me parimin e barazisë dhe mosdiskriminimit parashikuar nga neni 18 i Kushtetutës, kur në fakt procesi në mungesë është zhvilluar për shkak se autoritetet shtetërore kanë dështuar në misionin e tyre për ta njoftuar rregullisht të pandehurin.”

       

       

       

      [1] Vendimin Unifikues Nr.6 dt.11.10.2002 dhe Vendimi Unifikues Nr. 3, datë 08.07.2013

      [2] Ky qëndrim është kritikuar nga disa autorë të cilët kanë arsyetuar se ruajtja e pozitës së të dënuarit dhe pas pranimit të kërkesës për rishikim cënon disa parime të procesit penal si psh parimin e prezumimit të pafajësisë. Kështu është arsyetuar se  “Ky qëndrim, për mendimin tim është sa i paplotë, aq edhe i pasaktë… K.B.GJ.L. shprehen për ndryshimin e statusit të personit (nga i dënuar, në i pandehur) në rastin e deklarimit të pafajshëm të tij, në përfundim të shqyrtimit në themel të kërkesës së rishikimit. Ndërsa, lë të kuptohet që, në rast rideklarimi fajtor të personit në përfundim të këtij procesi, ai do të mbetet me statusin e të dënuarit, përfshirë dhe gjykimin në apel, ashtu sikundër, sipas këtij Vendimi, ai është trajtuar si i dënuar edhe gjatë shqyrtimit në themel të kërkesës së rishikimit të paraqitur prej tij. Po me të drejtat dhe garancitë procedurale të këtij personi gjatë procesit të rishikimit në themel të kërkesës, ç’farë bëhet? Përderisa, sipas këtij Vendimi Unifikues, procesi i rishikimit të themelit (në rast deklarimi fajtor të tij) do të zhvillohet, duke qënë kërkuesi me statusin e të dënuarit, a mund të bëhet fjalë për respektimin dhe zbatimin në çështjen konkrete, të parimit të prezumimit të pafajësisë, kur gjykata vazhdon ta konsiderojë atë person të dënuar?” (shiko Disa Çështje Të Rishikimit Të Vendimit Penal Të Formës Së Prerë- Spiro Spiro, Revista Avokatia nr.30). 

      Në fakt konstatimi i paraqitur është i drejtë në lidhje me kontrastin logjik që bën pozita e të dënuarit me parimet e procesit penal ku më kryesori është parimi i prezumimit të pafajësisë, konkretisht ai që nënvizon faktin se gjykata nuk mund të nisë procesin me bindjen se i akuzuari e ka kryer veprën penale. Megjithatë në këtë pikë duhet nënvizuar një detaj. Rishikimi  njihet dhe kategorizohet si mjet i jashtëzakonshëm ankimi në goditjen e një vendimi të formës së prerë.  Nga ana tjetër kategorizimi jashtë të zakonshmes nuk vlen vetëm për këtë karakteristikë të tij në goditjen e vendimeve të parevokueshme por dhe në faktin se ai vetë është inicues i një procedure gjyqësore po ashtu jashtë të zakonshmes. Fjala vjen, nëse pozita e të dënuarit dhe parimi i prezumimit të pafajësisë duket për studiuesin e së drejtës një bashkim i pamundur në proces, cfarë mund të themi për gjykimin e një personi të paaftë mëndërisht për të kuptuar dhe vepruar. Apo më tej cfarë mund të themi për gjykimin e një të vdekuri? Kjo pasi është vetë ligji procedurial që imponon vazhdimin e gjykimit të rishikimit edhe pas vdekjes së të akuzuarit.

      [3] Duke qënë se një “harresë” e tillë gjendet dhe në dispozitën përkatëse të Kodit të Procedurës Penale të Italisë, në një rast kur kjo cështje u ngrit nga një gjykatë si ometim që cënonte të drejtën për kontradiktoriaritet të procesit dhe kësisoj kushtetutën, Gjykata Kushtetuese e Italisë në Vendimin Nr.406 dt.20.10.2010 intepretoi se në këtë rast për shkak të karakteristikave të procesit të rishikimit mosparashikimi ligjor për të thirrur viktimën në proces nuk shfaqte asnjë përplasje kushtetuese.

      [4] Disa Çështje Të Rishikimit Të Vendimit Penal Të Formës Së Prerë- Spiro Spiro, Revista Avokatia nr.30

      [5] Izet Haxhia kundër Shqipërisë“Ankimi Nr. 34783/06”GJEDNJ-ja me vendimin e datës 5 Nëntor 2013

    • Asnjë koment
    • Asnjë koment
  • Asnjë koment
  • Asnjë koment
  • Asnjë koment
  • Asnjë koment
  • Asnjë koment
  • Asnjë koment
  • Asnjë koment
Arber Cela
Arber Cela